Search

בית המשפט דן במעצר עשרת החשודים ברצח בנער בנהריה - וואלה!

בית המשפט דן במעצר עשרת החשודים ברצח בנער בנהריה - וואלה!

החשודים ברצח הנער בנהריה מובאים לבית המשפט: "הוא לא היה קשור לעניין"
צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום בחיפה דן היום (שלישי) בהארכת מעצרם של תשעת תושבי הצפון שנעצרו בחשד למעורבות ברצח אבי ציצואשוילי, נער בן 17 שנורה למוות לפני שבוע בנהריה - על לא עוול בכפו. אתמול, הותר לפרסום כי החשודים נעצרו לאחר שהסתתרו בדירת מסתור בעתלית. הדיון בהארכת מעצרם מתקיים בדלתיים סגורות, אחרי חקירתם ביחידה המרכזית במחוז חוף.

עד כה, הוארך מעצרם של שמונה מהחשודים, בהם גאלב אסווד בן ה-25 מעכו העתיקה, שמעצרו הוארך בעשרה ימים לאחר שסנגורו, עו"ד תומר נווה, המליץ לו לשמור על זכות השתיקה. בנוסף אליו, הוארך בעשרה ימים גם מעצרו של הילאל חילו, בן 25 מעכו, שהסנגור ביקש לפתוח חקירת מח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) בעניינו. עם כניסתו לאולם אמר הסנגור כי "לאחר שנעצר הוא הוכה עד זוב דם, דימם לאחר שהיה אזוק על הרצפה ושמו לו פלנלית על העיניים כמו לעצורי שב"כ בטחוניים". גם מעצרו של כאמל טואלבה, בן 23 מעכו העתיקה, הוארך בעשרה ימים.

בית המשפט האריך ביממה גם את מעצרם של חמישה עצורים נוספים, החשודים בסיוע לאחר מעשה - איאד אבו עלי בן ה-27 מעכו, חאלד עבדאללה בן ה-24 מטמרה, פראג' עבאד בן ה-26 מעכו, זאיד עווד בן ה-21 מטמרה וחאזם נאסר בן ה-21 מעכו. אחד מהחשודים היה בעבר חשוד בניסיון הרצח של ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. הסנגורים טוענים כי הם בסך הכול נקלעו למקום כדי להביא אוכל לחברים. גם במקרה שלהם, הם טענו כי קשרו את עיניהם עם פלנליות ושברו לאחד מהם את האף.

בימ"ר חושדים כי מדובר בכנופיית מחסלים, "קבלני ביצוע" של משפחות פשע מעכו שעל פי החשד היו מעורבים בין אם ישירות בנוכחות באירוע או בסיוע לאחריו, ברציחתם של הנער ושל אנשים נוספים. על פי החשד, הם ירו מאופנוע חולף בציצואשוילי, שלא היה מעורב, כשמטרתם הייתה בכלל לפגוע באדם אחר, מוחמד רובאעי בן ה-27, שנפגע באורח קשה בתקרית. החל מיום הרצח הם עברו להתגורר בדירת המסתור. מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב פרץ עמר, עדכן אתמול את האב יוסי ציצואשוילי בדבר איתור החשודים במעורבות ברצח בנו.

סנגורי חלק החשודים, עורכי הדין נווה וכן זוהר ארבל המייצגים אותם במשותף, הכחישו בשמם את המיוחס להם ואמרו כי המשטרה ממחזרת טענות ישנות. "לטעמי המשטרה ממחזרת חשדות שכבר התבררו בעבר כמופרכים לחלוטין. אני בטוח שגם ההצהרות הנוכחיות של המשטרה יתבררו כחסרות תוכן וצר לי שהמשטרה ממהרת לבצע מעצרים וללבות סכסוכים באזור", אמרו עורכי הדין. הם הוסיפו כי "הם מכחישים ושומרים על זכות השתיקה מהטעם הברור שהמשטרה לא אומרת מה יש לה נגדם".

"לקחו לנו את הילד"

בשיחה עם וואלה! NEWS, אמר יוסי ציצואשוילי כי "המשטרה עושה את העבודה שלה אבל אני אגיד את האמת - אותי לא מנחם כלום. לא אכפת לי כלום ולא מעניין אותי כלום". הוא הוסיף כי "התקשרו מהמשטרה, אמרו שעצרו כמה חשודים, שמחזיקים אותם אצלם ושהם רוצים לעשות צדק ולהעמיד אותם לדין".

לדבריו, "אותי זה לא ממש מעניין כי אף אחד לא יחזיר לי את הילד. זאת האמת. אני רק לא מאחל לאף אחד שיחווה דבר כזה. שהמקרה הזה הטראגי שקרה לנו עם אבי יהיה האחרון. אבי שלא היה קשור לעניין ולא כלום".

הוריו של אבי בשיחה עם וואלה! NEWS:

החשודים ברצח הנער בנהריה מובאים לבית המשפט: "הוא לא היה קשור לעניין"
צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בשבוע שעבר, ליוו את ציצואשווילי אלפי בני אדם בהלווייתו. יוסי הוסיף כי משפחתו לא מעוניינת להיכנס לעבודתה של המשטרה. "רוצים רק להיות רגועים ולחזור לשגרה של החיים. אני את שלי כבר קיבלתי, לקחו לי את הילד. מה שיהיה זה כבר לאלוהים הגדול שמלמעלה. הכאב יישאר לנצח".

על אמו של אבי, ליקה ציצואשוילי, סיפר יוסי כי "לאשתי לא קל. בקושי אוכלת, בקושי ישנה". האם שיתפה: "זה לא מנחם כלום. אימא שאיבדה את הילד שלה ככה בכביש, איך אפשר לנחם אותה? אנחנו גמורים פה. רוצים להאמין למשטרה אבל אני לא יודעת למי בחיים האלה עוד אפשר להאמין. אם היה משהו אז לא היינו מגיעים למצב הזה".

(עדכון ראשון: 12:16)

Let's block ads! (Why?)



2020-01-21 11:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzYyMjbSAQA?oc=5
52781778015118

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בית המשפט דן במעצר עשרת החשודים ברצח בנער בנהריה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.