Search

הראשונה מבין הענקיות: מיקרוסופט תקים בישראל דאטה סנטר לענן - גלובס

הראשונה מבין הענקיות: מיקרוסופט תקים בישראל דאטה סנטר לענן - גלובס

חברת מיקרוסופט הודיעה על כוונתה להקים דאטה סנטר בישראל בהשקעה של מאות מיליוני דולרים. מדובר בדאטה סנטר הראשון שמוקם על ידי אחת מחמש ענקיות הטכנולוגיה. הדאטה סנטר מיועד כדי לספק שירותי ענן ללקוחות ישראלים. תחום הענן הוא אחד התחומים החמים בתעשיית הטכנולוגיה והמגזר העסקי, ומתקיימת בו תחרות עזה בין אמזון, ששולטת בשוק, מיקרוסופט, גוגל ואחרות. בספטמבר האחרון הודיעה חברת אורקל כי תקים בישראל דאטה סנטר.

הקמת מרכז כזה בישראל מאפשרת לחברות עם מידע רגיש (כמו חברות ממשלתיות, בנקים וחברות ביטוח) לעבור לענן מכיוון שהמידע יישמר בישראל, ולא ינותב לדאטה סנטר באירופה. מעבר לענן יעודד את החברות האלו לעבור טרסנפורמציה דיגיטלית, מכיוון שפלטפורמת ענן היא לא רק תשתית טכנולוגית, אלא יש עליה גם כל מיני פתרונות טכנולוגיים כמו אנליטיקס ובינה מלאכותית.

לפי הודעת החברה, שירותי הענן יהיו זמינים בשנת 2021, תחילה עם תשתיות אז'ור. השקעה זו מרחיבה את תשתית הענן הגלובלית של מיקרוסופט ל-56 אזורים ב-21 מדינות שונות. ההשקעה בהקמת אזור ענן בישראל תאפשר למשתמשים נגישות לטכנולוגיות של אז'ור, תוך הקפדה על דרישות רגולציה, אחסון דאטה ואבטחת מידע במדינת ישראל.

מחשוב הענן, ובמרכזו הענן הציבורי, משמעו ביטול התלות במחשבים ובשרתים הפיזיים, שעליהם בונים ומריצים אפליקציות בדרך כלל. כך לא צריך להסתפק במהירות ובמחשוב של הציוד הפיזי, וניתן להשתמש בכוחות מחשוב של מרכזי נתונים ענקיים שמוקמים על ידי ספקיות הענן. מחשוב הענן המודרני התחיל עם פלטפורמת הענן הציבורית של AWS ב-2006 והמשיך עם פתיחת הפלטפורמות של גוגל ב-2008 ושל מיקרוסופט ב-2010. הן מאפשרות להקצות משאבים לאפליקציות מסוימות בלי השקעה ושינוי של משאבים פיזיים, אלא בלחיצת כפתור בלבד. למעשה, המעבר לענן איפשר צמיחה של סטארט-אפים רבים. אם בעבר חברות היו צריכות לקנות שרתים פיזיים ולהגדיל את מספר השרתים לפי הצורך, כעת הם נהנים מגמישות - אם יש צורך ביותר כוח מחשוב, הן יכולות לצורך אותו באופן חד פעמי.

מישל ואן דר בל, נשיא מיקרוסופט EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), אמר: "מיקרוסופט השקיעה בשנים האחרונות בתשתיות ענן (Data Center Regions) באזור EMEA, וישראל מצטרפת כעת למדינות שהפכו לאחרונה לזמינות דוגמת גרמניה, נורבגיה, דרום אפריקה ושווייץ. ההשקעה בדאטה סנטר בישראל, אשר יציע את הענן Azure ו-Office 365 מבטאת את החיבור וההשקעה הרבה שיש למיקרוסופט באומת הסטארט-אפ. דאטה סנטר מהווה בסיס חשוב לעוצמה הטכנולוגית שהמגזר העסקי והציבורי זקוקים לה בעידן הענן".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-22 10:00:49Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOWh0dHBzOi8vd3d3Lmdsb2Jlcy5jby5pbC9uZXdzL2FydGljbGUuYXNweD9kaWQ9MTAwMTMxNTczMtIBAA?oc=5
52781780674315

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הראשונה מבין הענקיות: מיקרוסופט תקים בישראל דאטה סנטר לענן - גלובס"

Post a Comment

Powered by Blogger.