Search

ועדת ההיתרים תקיים דיון מחודש בבקשת נתניהו למימון - וואלה!

ועדת ההיתרים תקיים דיון מחודש בבקשת נתניהו למימון - וואלה!

ועדת ההיתרים תדון מחדש בבקשת נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות
צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

הוועדה למתן היתרים החליטה היום (שלישי) לקיים דיון מחודש בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות. חברי הוועדה בראשות השופטת בדימוס נחמה מוניץ נימקה את החלטתה בכך כש"לאחר בחינת טיעוני באי כוח ראש הממשלה, הוועדה סבורה כי יש בהם כדי להצביע על שינוי נסיבות משמעותי בין הנסיבות שהיו בעת מתן ההחלטות הקודמות לבין הנסיבות הנוכחיות".

בחודש יוני בשנה שעברה, החליטה ועדת ההיתרים לדחות את בקשת ראש הממשלה, להתיר לו לקבל מימון הוצאותיו המשפטיות כתרומה מנתן מיליקובסקי - בן דודו - ומחברו הקרוב ספנסר פרטרידג'. השנה, נתניהו ביקש פעם נוספת לקבל מימון להוצאותיו משפטיות מפרטרידג' בלבד. הוועדה סבורה כי שינויי הנסיבות המשמעותיים באים לידי ביטוי בעצם הגשת שלושה כתבי אישום אליהם צורפה רשימת עדים המונה מאות עדים, וכן יותר מאלף קלסרים של חומר חקירה.

בהודעת הוועדה נכתב כי "הוועדה נותנת משקל רב לעובדה שבעת הזאת לא ניתן להעריך במדויק את העלויות אלא לשערן כעלויות רבות עד מאוד, על פי מייצגי ראש הממשלה הערכה היא של כעשרה מיליון שקלים, לכל הפחות".

עוד נכתב כי "הבקשה הנוכחית הינה לקבלת מימון אך ורק מפרדריג', שכבר חתם על הסכם ניגוד עניינים שאושר על ידי היועמ"ש לממשלה, ונתן לראש הממשלה הלוואה בסך שני מיליון שקל. הוועדה היא ועדה מנהלית והחלטותיה כפופות למשטר הדיון בהחלטות מנהליות בה נוהג כלל יסוד לפיו החלטות מנהליות, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל לגביהן עקרון סופית הדיון. משמע אינן מהוות מעשה בית דין ולמעשה ניתנות לשינוי מקום בו יש הצדקה משום שינוי נסיבות".

בתגובה להחלטת הוועדה, התנועה לאיכות השלטון מסרה כי תעתור לבג"ץ כדי שיורה לועדת ההיתרים לדחות את בקשתו של נתניהו למימון הלוואה לניהול תיקיו המשפטיים. עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה אמר כי "לאחר שהוליך שולל את בית המשפט העליון ואת ועדת ההיתרים, כשסרב שלוש פעמים ברציפות להעביר לידי הוועדה מסמכים שבקשה, מקבל ראש הממשלה צ'אנס רביעי מאותה ועדה, שהכללים להקמתה קובעים כי החלטתה היא סופית. זו חדירה מסוכנת של אלמנטים זרים ופוליטיים לגוף מעין שיפוטי, והדרדרות נוספת במאפייניה הדמוקרטים של מדינת ישראל".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-25 10:25:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDI4OTbSAQA?oc=5
52781831607990

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ועדת ההיתרים תקיים דיון מחודש בבקשת נתניהו למימון - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.